Klachtenregeling bij Brabant Personenschade

Brabant Personenschade streeft ernaar om u op de best mogelijke wijze van dienst te zijn. Ondanks onze inspanningen kan het voorkomen dat u niet geheel tevreden bent met onze dienstverlening.Als u niet tevreden bent, verzoeken wij u eerst contact op te nemen met uw belangenbehartiger. Vaak kunnen veel vragen, bezwaren of onduidelijkheden op deze manier worden opgelost.

Leidt dit niet tot een bevredigende oplossing, dan kunt u uw klacht indienen bij de directie van Brabant Personenschade. U dient uw klacht schriftelijk in te dienen, met vermelding van uw volledige naam, adres en woonplaats, het dossiernummer, en een gedetailleerde omschrijving van uw klacht.

Indiening van de klacht:

Per post:
Brabant Personenschade
T.a.v. de Directie
Burgwal 29-A
5341 CP Oss

Per e-mail:
info@brabantpersonenschade.nl

De procedure

Ontvangstbevestiging: U ontvangt binnen 2 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging van uw klacht.
Beoordeling van de Klacht: De directie vraagt uw dossier op en bespreekt uw klacht met de betrokken letselschaderegelaar. De directie kan ook contact met u opnemen voor aanvullende informatie om snel tot een oplossing te komen. De klacht wordt beoordeeld op basis van de verkregen informatie. U ontvangt binnen 10 werkdagen een schriftelijke inhoudelijke reactie. Indien een inhoudelijke reactie niet binnen 10 werkdagen mogelijk is, wordt u tijdig geïnformeerd over de vertraging en de reden daarvan.
Inhoudelijke Reactie: Een afschrift van de inhoudelijke reactie wordt ook gestuurd naar de betreffende letselschaderegelaar. Uw klacht kan volledig of gedeeltelijk worden erkend of afgewezen.
Bindend Oordeel: Het oordeel van de directie is in principe bindend, tenzij er nieuwe argumenten worden aangevoerd die een herbeoordeling rechtvaardigen. In dat geval zal de directie binnen 4 weken na bevestiging van de aanvullende argumenten een schriftelijke en onderbouwde reactie geven.
Registratie en Bewaring: Ontvangen klachten worden geregistreerd en tot 3 jaar na dato bewaard.
Ontevreden met de Afhandeling: Als de afhandeling van uw klacht niet bevredigend is of geen passende oplossing biedt, kunt u uw klacht voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).

Contactgegevens Kifid:

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
Postbus 93257
2509 AG Den Haag

Website: www.kifid.nl

Ingangsdatum:

Dit klachtenreglement treedt in werking op 1 juli 2024 en is gepubliceerd op de website www.brabantpersonenschade.nl

Brabant Personenschade
Burgwal 29A
5341 CP Oss

Tel: 085 – 130 00 56
Mail: info@brabantpersonenschade.nl

Neem contact met ons op

 

 

Brabant Personenschade streeft ernaar om u op de best mogelijke wijze van dienst te zijn. Ondanks onze inspanningen kan het voorkomen dat u niet geheel tevreden bent met onze dienstverlening. Als u niet tevreden bent, verzoeken wij u eerst contact op te nemen met uw belangenbehartiger. Vaak kunnen veel vragen, bezwaren of onduidelijkheden op deze manier worden opgelost.

Leidt dit niet tot een bevredigende oplossing, dan kunt u uw klacht indienen bij de directie van Brabant Personenschade. U dient uw klacht schriftelijk in te dienen, met vermelding van uw volledige naam, adres en woonplaats, het dossiernummer, en een gedetailleerde omschrijving van uw klacht.

Indiening van de klacht:

Per post:
Brabant Personenschade
T.a.v. de Directie
Burgwal 29-A
5341 CP Oss

Per e-mail: info@brabantpersonenschade.nl

De procedure

Ontvangstbevestiging:
U ontvangt binnen 2 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging van uw klacht.
Beoordeling van de Klacht:
De directie vraagt uw dossier op en bespreekt uw klacht met de betrokken letselschaderegelaar. De directie kan ook contact met u opnemen voor aanvullende informatie om snel tot een oplossing te komen. De klacht wordt beoordeeld op basis van de verkregen informatie. U ontvangt binnen 10 werkdagen een schriftelijke inhoudelijke reactie. Indien een inhoudelijke reactie niet binnen 10 werkdagen mogelijk is, wordt u tijdig geïnformeerd over de vertraging en de reden daarvan.
Inhoudelijke Reactie:
Een afschrift van de inhoudelijke reactie wordt ook gestuurd naar de betreffende letselschaderegelaar. Uw klacht kan volledig of gedeeltelijk worden erkend of afgewezen.
Bindend Oordeel:
Het oordeel van de directie is in principe bindend, tenzij er nieuwe argumenten worden aangevoerd die een herbeoordeling rechtvaardigen. In dat geval zal de directie binnen 4 weken na bevestiging van de aanvullende argumenten een schriftelijke en onderbouwde reactie geven.
Registratie en Bewaring:
Ontvangen klachten worden geregistreerd en tot 3 jaar na dato bewaard.
Ontevreden met de Afhandeling:
Als de afhandeling van uw klacht niet bevredigend is of geen passende oplossing biedt, kunt u uw klacht voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).

Contactgegevens Kifid:

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Website: www.kifid.nl

Ingangsdatum:

Dit klachtenreglement treedt in werking op 1 juli 2024 en is gepubliceerd op de website www.brabantpersonenschade.nl